Zendingscommissie

De zendingscommissie bestaat uit 4 personen: drie commissieleden en een diaken namens de kerkenraad. Normaal gesproken vergadert de commissie 3 – 4 keer per jaar.

De zendingscommissie houdt jaarlijks een inzameling onder de gemeenteleden in de periode februari – maart. Voor deze inzameling wordt een thema gekozen en worden 3 bijpassende projecten uitgezocht, vaak voor een deel uit de projecten lijst van Kerk in Actie. Vervolgens wordt een flyer gemaakt met informatie over de gekozen projecten, die de zendingscommissie gedurende het lopende jaar financieel hoopt te steunen.  Via deze flyer worden de gemeenteleden gevraagd hun jaarlijkse vrijwillige zendingsbijdrage over te maken naar de bankrekening van de zendingscommissie.

Naast de opbrengst van deze jaarlijkse vrijwillige zendingsbijdrage beschikt de zendingscommissie  over de opbrengsten van enkele zendingscollectes voor eigen doel tijdens de kerkdiensten, de ontvangsten via de ‘zendingsbusjes’ achterin de kerk en de verkoop van eigen gemaakte kaarten. In totaal heeft de zendingscommissie jaarlijks een besteedbaar budget van bijna € 2.000,-.

In het verleden kon gebruikte kleding e.d. ingeleverd worden bij Jacob en Nienke Wempe – de Boer. Het verheugt ons dat u voor dit doel thans in ons dorp terecht kunt bij tuincentrum Groen Goed Menken. Hier staat inzamel container voor kleding van Cordaid. Cordaid is ontstaan uit krachtenbundeling van vele goede doelen organisaties, waaronder Memisa en sinds januari ’21 ook ICCO.

Als nieuw lid van de Zendingscommissie kwam Willie Haag met het idee om ten bate van de zendingscommissie eigengemaakte kaarten te verkopen. In de kerk kunt u een aanbod van prachtige kaarten voor verschillende doeleinden vinden. Er zijn foto- en drukwerkkaarten en inclusief envelop kosten ze op dit moment respectievelijk  € 1,= en € 0,60 per stuk of € 4,50 en € 2,50 per 5 stuks. Uw belangstelling en aankoop is van harte welkom en u steunt hiermee het werk van de commissie.

De zendingscommissie helpt verder mee met acties van ‘Kerk in Actie’. Deze acties omvatten het inzamelen van onder andere:

1. Gebruikte ansicht- en geboortekaarten en postzegels
  2. Oud Nederlands en buitenlands munt- en briefgeld
  3. Oude mobieltjes en gebruikte inktcartridges

Voor gebruikte ansicht- en geboortekaarten en postzegels is het belangrijk dat deze zoveel mogelijk onbeschadigd zijn. Beschadigde kaarten en postzegels brengen in de praktijk helaas weinig op. Daarentegen brengen juist oude onbeschadigde kaarten en bepaalde dubbele vouwkaarten van bekende kunstenaars  (zoals Anton Pieck, Rien Poortvliet, Anne Geddes, etc.) en van ‘Voor het Kind’ en ‘Stichting Kinderpostzegels’ relatief veel op.

*Bij de ingang van de kerk staat een mand waarin u bovenstaande spullen kunt achterlaten. De zendingscommissie zorgt er voor dat de door u afgegeven spullen bij ‘Kerk in Actie’ *ingeleverd worden. Indien u niet naar de kerk komt, kunt u bovenstaande spullen ook inleveren bij Akke Wiersma, Jeltewei 92 te Hommerts. Graag een afgesloten verpakking gebruiken. Wij waarderen het erg als u aan bovenstaande inzamelingsacties mee wilt werken.

Waarom weggooien wat nog van waarde is? Samen, met de opbrengst uit deze spaaracties, kunnen we nog meer mensen in de wereld een betere toekomst geven.

• zondag 24 maart - 11.00 uur

organist             Klaas Booy

koster                Joop v.d. Goot

bijzonderheden: kinderen van school komen met PalmPasen takken de kerk in.