Zondag 6 juni – Pit-stop

Zondag 4 juli – Tuindienst

9.30 uur           Eigen gemeenteleden

Collecte           Evangelisatiecommissie

Onze ultieme wens en verlangen was dat het Pinkstervuur op Eerste Pinksterdag de kerkdeuren weer open zou duwen en dat de Geest van God met ons naar binnen zou stromen.

En zo gebeurde …. De kerkdeuren stonden die zondagochtend wagenwijd open.

Wat was het goed om met een kleine kring weer bij elkaar te zijn, voorzichtig, afstand houdend, nog geen koffie drinken met elkaar, maar toch een stap in de goede richting. We hopen op deze manier door te kunnen gaan en zo elke keer weer een stapje te kunnen zetten naar meer activiteiten, naar meer ontmoetingen en naar meer mensen in de kerk en vooral ook om weer met elkaar te mogen zingen. Ondanks alle mooie filmpjes met prachtige muziek en onze organisten die hun best doen om de muziek in ons hart te laten doorklinken, verlangen we naar samen zingen. En als het zover is kunnen we vast wel een Zangdienst in elkaar zetten! De komende diensten vragen ook onze creativiteit: zo is de Pit-stop van 6 juni een speciale dienst met een speciaal onderwerp, ook 13 juni zullen een paar gemeenteleden de dienst voorbereiden en uitvoeren. Wat het precies gaat worden is nog niet helemaal helder, maar het worden beslist twee bijzondere diensten! Zondag 20 juni staat er een voor ons oude bekende op de kansel, ds. Kamerling uit Franeker en op 27 juni ds. Trouwborst uit Nieuw Leusen. Dan zondag 4 juli – eigenlijk het weekend van de Dorpsfeesten. Maar ook die worden dit jaar anders gevierd, een “kleintje dorpsfeest” genoemd. Toch willen we als kerk hierbij aanhaken en een Tuindienst houden. Nadere berichten hierover volgen.

Uit de kerkenraad

De beroepingscommissie is compleet en zal begin juni geïnstalleerd worden. Zij worden begeleid door onze consulente ds. Bosman-Romkema. Wij vertrouwen erop dat zij hun werk met toewijding zullen doen en wensen hen daarbij Gods zegen toe.

Ook een oproep om vrijwilligers voor het schoonmaken van de kerk. We nemen afscheid van mw. N. Albada en dhr. Sj. Boonstra, die dit jarenlang samen hebben gedaan. Heel erg bedankt! Wie neemt hun taak over? Aanmelden bij Annet Spronk. E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Oargelpaad en Tsjerkepaad

Ek dizze simmer is der wer de aksje “Orgelpad en kerkenpad”  .

Omdat it grut ûnderhâld fan ús oargel yn begjin 2022 plak fine sil, kinne wy hjir ek oan meidwaan.

Wy ha besletten om ek de doarren fan ús tsjerke iepen te setten foar de aksje kommende simmer, sadat elk dy’t dat wol dan in besite bringe kin oan ús tsjerke. Boppedat komme der om beurten oargelisten lâns dy’t in skofke op ús oargel spylje kinne.

De data dat soks plak fine sil, binne:  3 en  17 july,  en  7 en 28 augustus.

De Tsjerk Rintmasters

Terwijl ik dit schrijf is het pinkstermaandag, en hebben we nog twee avonden aan escaperoom-groepen te gaan. Voor wie het gemist heeft (lijkt me sterk): vanaf maandag 17 mei is in onze pastorie een escaperoom open geweest, waar gezinnen aan konden meedoen. Dinsdag 25 mei gaan de laatste twee groepen er doorheen, en dan is het eerst weer klaar. Ik kan alvast vertellen dat we rustig nog een week door hadden kunnen gaan, zoveel aanmeldingen kregen we en zoveel mensen hebben helaas achter het net gevist. We hadden niet verwacht dat mensen zich zo snel en massaal zouden opgeven! Zeker toen mensen ook van buiten ons dorp er lucht van kregen; we hebben gezinnen uit allerlei plekken op bezoek gehad. Een super leuk project, waarmee we zelfs de krant hebben gehaald! Ik had graag hier willen laten weten welk gezin de snelste tijd heeft neergezet, maar met nog een paar groepen te gaan weet ik dat nog niet. Ik laat het z.s.m. weten.

Zodra de escaperoom weer sluit, is het tijd om ook andere dingen weer op te pakken. Zo is er 6 juni weer een pitstop, en zijn we bezig met een afsluiting van dit gekke schooljaar. Voor mijzelf geldt dat ik nog een paar weekjes doorwerk, net zolang tot ons kindje geboren is. Dan ben ik er even een tijdje tussenuit. Maar tot die tijd is er genoeg te doen.

Ben je tussen de 10 en 20 jaar oud, of heb je kinderen in die leeftijd, maar heb je het idee dat je steeds mist wat wij hier met ons jeugdwerk organiseren? Stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan word je op de hoogte gehouden.

Collecten

De collecte op 7 juni is voor de dorpskerkenbeweging. Kerk zijn in een klein dorp ondersteunen. Op 14 juni heeft de diakonie een collecte voor kwetsbare vrouwen en gezinnen in Oeganda. Op 20 juni wil de diakonie collecteren voor noodhulp aan vluchtelingen in Griekenland. 27 juni is er dan een collecte voor een bestemming dichterbij. Actie Vakantietas: zomerpret voor kwetsbare kinderen, die anders niet op vakantie kunnen. De collecte bij de ‘tuindienst’ op 4 juli zal dan voor de evangelisatiecommissie zijn.

Deze weken zijn veel scholieren bezig met hun eindexamen. Na een lastig corona-jaar met weinig lessen op school en veel studeren achter de computer thuis, moeten ze nu bewijzen dat ze er klaar voor zijn. Veel succes gewenst! We hopen veel vlaggen met tassen in de mast te kunnen zien. En voor ons allemaal: Hâld moed, haw leaf!

Een hartelijke groet namens de kerkenraad

Sybren Salverda en Els van Os.

• vrijdag 29 maart - 19.30 uur

voorganger   ds. J. Vonk